Večeras je u Novinarskom domu u Zagrebu upriličena tribina pod nazivom “Religijske predrasude kao poticaj mržnji”. Na tribini su sudjelovali muftija dr. Aziz ef. Hasanović, mitropolit Srpske pravoslavne crkve zagrebačko-ljubljanski g. Porfirije Perić, biskup dubrovački mons. Mate Uzinić i glavni rabin za Hrvatsku g. Luciano Moše Prelević rabin Židovske općine Zagreb. Tribinu je organizirao Centar tolerancije Zagreb, a veliki broj prisutnih pokazao je da za temu postoji veliko zanimanje. Prvi se prisutnima obratio muftija dr. Aziz ef. Hasanović koji je ukazao na činjenicu koju uvijek valja imati na umu, a to je da mir nema alternative, odnosno, mir nije sve, ali je bez mira sve ostalo ništa. Potom je kroz deset pitanja pokušao približiti problem predrasuda koje jačaju na krilima migracija stanovništva s istoka. Islamofobija i antiislamizam jačaju, a u tomu imaju ulogu i mediji koji svojim izvješćima tomu doprinose. Posebno se problematičnom pokazala terminologija koja se koristi u javnom prostoru i odsustvo kritike unatoč naporima i samih muslimana da se ograde od svakog oblika ekstremizma. Također, osvrnuo se na mehanizme koji razbijaju predrasude posebno se osvrnuvši na škole i mogućnost da različiti vjerski službenici govore o svojoj vjeri pripadnicima drugih vjera što je najbolji put za upoznavanje drugih i eliminaciju straha. Zaključio je riječima: Upoznajmo se pa ćemo se voljeti. Mitropolit Porfirije je u svom uvodnom izlaganju istaknuo da je mržnja nešto s čime se susrećemo svakodnevno. Mržnja je otrov s kojim živi onaj tko je gaji u sebi i ona je okov i lanac koji sputava od Boga dane potencijale svakoga pojedinca. Bog je ljubav te na temelju toga je rekao i da ljubav i predrasude, a posebno mržnja ne mogu biti zajedno, kao ni frustracije ili brige već samo mir. Predrasude postoje i one razdvajaju ljude, što je suprotno Božjem naumu koji je ljude stvorio za ljubav i zajedništvo - istaknuo je mitropolit. Predrasuda je brana prepoznavanja istinske kvalitete u čovjeku i ona je duhovni problem koja se temelji na čovjekovu pogledu na svijet i kao takva predstavlja grijeh. Vjera je ljubav koja nema granica ni u kojem pogledu i ona je ta koja briše predrasude. Autentični vjernici nemaju predrasude - zaključio je mitropolit. Glavni rabin Luciano Moše Prelević je rekao da je jedno od Božjih imena mir ili šalom. Međutim, istaknuo je da pripada narodu prema kojemu dugo vladaju brojne predrasude s kojima se svakodnevno suočavaju. Stvaranje svijeta i čovjeka je apsolutna ljubav i apsolutno davanje. Ljubav prema drugome nije najviši oblik ljubavi već je to ukoliko ljubav dolazi iz viđenja Božjeg stvaranja u drugome. Na kraju je zaključio da predrasuda znači sud, međutim postavlja se pitanje tko smo mi kao ljudi da sudimo drugima, jer iz ljubavi prema sebi nastaje preduda prema drugome kao i mržnja. Biskup dubrovački mons. Uzinić je rekao da je dijalog najbolji put za upoznavanje i uklanjanje predrasuda. Kada upoznajemo druge onda bolje razumijemo da nikad ne griješi samo jedna strana, a predrasude su rezultat površnosti i pristrasnosti. Druge ne vidimo onakvima jakvi jesu, već prema slici koju samo kreiramo. Predrasude kao takve su poticaj za mržnju nevezano za religiju. Smatra da je preteška kvalifikacija reći da se mrzimo, već da taj osjećaj gaje pojedinci zbog nemogućnosti promatranja situacije iz pozicije drugog. Predrasude nisu jedini krivi za predrasude što najbolje govori i sam Holokaust. Primjerice, nekada sami se brinemo previše za sebe, kao u to vrijeme, pa se nismo ni mi znali postaviti ispravno prema patnji drugoga. Također, se referirao na posjete škola vjerskim zajednicama i da je dijalog ključ u razbijanju predrasuda. Dijalog mora biti pun poštovanja i uzimati u obzir da svatko sebe definira kako bi dijalog bio iskren. Opasnosti za dijalog su kada gledamo na drugoga onako kako ga sami definiramo, a drugi je kada sami zaključimo da je drugi toliko različit od nas da s njim nemamo ništa zajedničkog. Svaki oblik mržnje je refleksija idolopoklonstva jer je Bog ljubav dodao je riječi pape mons. Uzinić. Spomenuo je i kardinala Jeana Louisa Taurana i trostruki izazov u dijalogu koji on spominje: identiteta (vlastito definiranje), alteriteta (izazov da su razlike izvor međusobnog obogaćenja) i izazov iskrenosti (sugovornici se ne odriču sebe, a poštuju drugoga, odnosno ne dokidaju se razlike, već se poštuju). Predrasude izviru i iz nesposobnosti naše da se odupremo ovosvjetskim pobudama-zaključio je mons. Uzinić. Potom je uslijedio razgovor potaknut pitanjima iz publike. Teme koje su otvorene su se odnosile na pitanje migranata i njihove patnje te mržnje s druge strane koja se prema njima ispoljava. Mons. Uzinić je ukazao da se ne treba bojati da će kršćanstvo  biti ugroženo ako se kršćani budu kršćanski odnosili prema migrantima već ako bude suprotno. Muftija je istaknuo da čovjeka treba gledati kroz ljudsku potrebu, a ne kroz njegovu vjersku ili neku drugu pripadnost. Na pitanje o migrantima istaknuo je da migranti i njihova patnja predstavljaju ispit humanosti pred nama. Stoga se Zajednica maksimalno, u punom kapacitetu, angažirala za pomoć, ali ipak je izrazio je zabrinutost za ljude koji na cesti dočekuju zimu.