Da bi kreirali sadržaj i okoristili se svime ovim o čemu smo pisali do sada (kao što je  uključivanje fizičke prakse i održavanje programa te vraćanje ovim stvarima s kojima smo izgubili kontakt moramo ih uspostaviti kao praksu u našem životu. 

U Kur'anu, kada se govori o namazu, kaže se, uspostaviti namaz. 

Jedan dio razumijevanja jeste uspostavljanje namaza u svojem džematu.  Ali ustvari, prije svega je to uspostavljanje namaza u vlastitiom životu i vlastitoj rutini.  Ne kaže se samo 'obavljati namaz'.  Kaže se 'uspostavite namaz'. 

To podrazumijeva da se radi o redovnoj rutini. I kada to održavate kroz vrijeme, vidite koristi jer stvara strukturu u vašem biću i na neki način vas oblikuje.  Ali potrebno je vrijeme da se uspostavi, jer mi smo robovi navika i u našoj prirodi je da slijedimo rutinu. 

Ali ako ne uspostavimo usavršene prakse kojim nas je Allah dž.š. darivao da bi nas uskladio sa realnošću, onda u drugom slučaju slijedimo druge navike jer smo skloni navikama.  Onda kažemo, 'Imaš loše navike.'  Te loše navike obično nastaju jer ih nismo svjesni. 

Počnemo raditi neke stvari i onda ih radimo po navici.  To su i dalje navike, ali to nije svjesno.  Zato moramo biti svjesni  što nam postaje navika, i trebamo to konstantno činiti. Pojam ustrajnosti je ustvari ključ

Postoji hadis u Sahih Buhari:da su najdraža djela  Allahu ona koja su redovita i ustrajna. I ponekad je ova riječ, ključ razumijevanja ovog hadisa koji govori da je važnije nastaviti raditi nešto, nego obavezati se na mnogo stvari.  Postoji razlika: ova riječ koja se koristi zaista znači dugotrajno, a to je različito od riječi ustrajno.  Ustrajno je bolje koristiti za razumijevanje.  I ne znači nužno raditi nešto isto svaki put, nego činiti nešto stalno.

Kada zapnemo čineći nešto na pravi način ili na najbolji način  i ustrajno, to nas sprječava u sprovođenju jer mislimo da to ne činimo ispravno. Onda na neki način dižemo ruke od sebe.  'Pa, nisam baš dobar u tome.' 

Bio sam tu kada se govorilo o  o praktičnom učenju kako doći u stanje mira. Ljudi obično kažu: "Nisam dobar u ovome. To za mene ne funkcionira. Pokušao sam nekoliko puta i nisam se mogao fokusirati."

I tako,  može se reći da nešto ne osjećaš,  ne znaš nešto dok to nisi uradio. I stoga je ključ je da to održite u svojoj rutini. Isto je i sa namazom. Ali ako ćemo dodavati nove stvari koje će nas držati povezanim sa Gospodarom, onda to nije samo vezano za namaz pet puta dnevno, ulazimo u stanje zikra što je više moguće kroz dan, čak i dok se u svom životu bavimo poslom i suočavamo sa užurbanošću.

Radi se o održavanju posebnog mjesta za ono čemu smo posvećeni, čak i ako je nešto malo.

Ovim se stvara stabilnost u našim životima. Sjećate se, govorili smo da je položaj sjedenja taj aspekt minerala i on je stabilan. Znači, moramo biti čvrsti u tijelima, u svom doživljaju zemlje, dok smo  istovremeno uspravni i povezani sa našom duhovnom prirodom. Mi stvarmo ovaj sadržaj u svom biću a ljudska priroda je promjenjljiva. 

Sjetite se kada smo govorili o srcu, da se ono mijenja, toliko se prevrće.  Poslanik s.a.w.s. kaže da je ono kao lonac sa ključalom vodom.  I zato prolazimo toliko stanja tijekom dana, jednostavno prirodne uspone i padove koje su dio ljudskog bića, konstantno prakticiranje pomaže u stvaranju čvrstog užeta koje ne dopušta previše ovakvih uspona i padova. 

Dakle, što je češće i ustrajnije tvoje prakticiranje, sve više steže ovo uže.  Ovo je kao Allahovo uže koje se spominje u Kur'anu i sunnetu.  Ali cijeli paket ove upute kako biti na ovom svijetu i održavati se je struktura koju trebamo da nas drži  u skladu i da dopusti našoj fitri da se realizira i bude dostupna. 

A onda inšallah možemo raditi na aspektu ustrajnosti kroz ihsan i ihlas, imati sigurnost i raditi na pokušaju uspostavljanja kvaliteta. Svaki put, međutim, samo trebamo biti samilosni prema sebi. 

I zato često imamo postavljenje visoke standarde prema sebi koji nas ustvari sprječavaju da nastavimo.  Nećeš svaki put moći uraditi sve savršeno svaki put jer si ljudsko biće i mijenjaš se. Ali ako imaš ovu konstantnu praksu kojoj se vraćaš, bez obzira na sve, čak i ako nisi u dobrom stanju, ne želiš to raditi, Ako to radiš dobro, ponovno se vraćaš.  Održavaš to stanje rutine. 

Pošto još uvijek imamo blagodati ovog mjeseca Ramazana, razmislite što možete uvesti u godinu čime se možete obvezati, nešto malo ali održivo. Ne reći, radit ću sve što sam radio/radila u Ramazanu. Postit ću i pročitati cijeli Kur'an u mjesec dana. Možda nećeš uspjeti ali odaberi nešto od ovoga, o ovim različitim praksama i nešto što možeš raditi konstantno  nešto što nećeš ostaviti, da li je to samoobračun, fizička aktivnost, vježba.

Nešto što će te održavati prizemljenim i prisutnim  da onoga trenutka kada se vratimo svojim normalnim životima, ali morat ćemo se snaći u kaosu Dunjaluka. 

Za one koje žele saznati više i pokušati inkorrporiti ovo u sviju životnu praksu, preporučamo da pogledate masterclass-eve pripremljeni u suradnji sa Productive Muslim Company:

Shifaa Counseling Blog - Shifaa Integrative Counseling